09 iulie 2010

Doar paste

Ca la fotbal si la politica se pricepe toata lumea, asta e arhicunoscut, asa ca nu as face vreo afirmatie cu pretentii de descoperire a vreunui grup de cercetatori britanici.

Intre timp am constatat faptul ca la aceasta lista se adauga si utilizarea pastelor in bucatarie, de parca orice pesto genovese la borcan te-ar putea automat ridica in grad de Jamie Oliver. Acum, trebuie sa fiu corect: nici eu nu sint Julia Child, in ciuda folosirii excesive a untului in giumbuslucurile mele culinare; in cel mai bun caz am reusit sa imi cresc nivelul LDL-ului si sa multiplic numarul ce exprima in cm. dimensiunea taliei mele.

Trecind peste toate aceste pareri, atunci cind nu ai tocmai mult timp la indemina, dar cu toate acestea iti doresti ceva colorat, parfumat si condimentat, ai putea sa iti calci pe inima si sa fierbi niste paste … Al dente, bineinteles :)

De dragul cifrelor:

250 gr fusilli

100 g porumb

100 gr mazare

100 g cascaval

300 gr piept de pui

maioneza, oregano, sare, piper, praf de chilli, zeama de lamiie

Trec cu gratie peste momentul in care ar trebui sa va explic ca atunci cind apa fierbe adaugati niste sare si ulei de masline, inainte de adauga pastele. Ar fi si culmea sa cred ca nu stiti macar atita lucru.

Pentru ca timpul sa nu se scurga aiurea, in defavoarea voastra, fierbeti mazarea nitel, in conditiile in care ati folosit una congelata asa cum am facut eu. Asta o sa scoata la iveala o culoare minunata , pe masura aromei pline de savoare, ce e si mai mult scoasa in evidenta alaturi de verisoarele ei, boabele de porumb…

IMG_7270

Odata ce pastele au ajuns la gradul de excitare ce le permite sa se insinueze lasciv printre intortocherea aceea de culori , trecem la partea responsabila cu aromele si stropim totul cu ulei de masline, sare, piper, oregano si praf de chilli piscator, exact asa cum imi place…

Maioneza va desavirsi acest amestec.

Era sa uit sa va povestesc despre pieptul de pui, care in tot acest timp a stat. Atitudinea asta pasiva nici nu putea sa fie de alta sorginte decit una zamislita din curiozitatea lui pentru chilli, zeama de lamiie, sare si piper… De indata gustat din toate aceste placeri simple ale vietii unui piept de pui, il taiem fisii si il punem sa sfiriie nitel pe gratar, cit sa prinda ceva culoare in obraji.

Va plonja deasupra amestecului pregatit mai devreme si, impreuna cu niste cubulete de cascaval, iti va face momentul si mai frumos decit miroase peste tot in jurul tau… Enjoy!

IMG_7272 IMG_7273

Un comentariu:

claudinho spunea...

gura mi s-a inundat instantaneu de un tsunami! bravo!